کلایمر و اجاره کلایمر پارسیان کلایمر کلایمر مونوریل

کلایمر و اجاره کلایمر پارسیان کلایمر کلایمر مونوریل

کلایمر و اجاره کلایمر پارسیان کلایمر کلایمر مونوریل

کلایمر و اجاره کلایمر پارسیان کلایمر کلایمر مونوریل

  • ۰
  • ۰

ایمنی در کلایمرها دارای دو بخش اصلی می باشد:

الف) ایمنی عمومی و آیین نامه های مربوط به کار در ارتفاع

ب) ایمنی دستگاه و تجهیزات و متعلقات مربوطه و بازرسی های آنها

 

بخش اول

در این بخش موارد و آیین نامه های زیر بایستی هنگام کار بر روی کلایمر ها رعایت شوند:

1- رعایت نکات ایمنی فردی به این ترتیب که هر فردی که بر روی کلایمر قرار گرفته است می بایستی دارای تجهیزات حفاظت فردی از قبیل کلاه ایمنی، کفش ایمنی، دستکش ضد برش، کمربند ایمنی فول بادی باشند و ملزم به استفاده از آنها می باشند.

2- استفاده از سیستم Fall arrest  : در این سیستم که از اجزای مختلفی همچون Rope Grab ،  Harness، Life line و ... تشکیل شده است، بدین صورت است که افرادی که بر روی کلایمر فعالیت می نمایند بایستی مجهز به سیستم ایمنی و امنیتی مجزا از سیستم و تجهیزات خود کلایمر باشند. این سیستم که Fall arrest نام دارد، بدین صورت است که یک طناب Life line  از روی بام یا بالاترین قسمت دسترسی به پایین آویزان می شود. این طناب بایستی در راستای حرکت پلت فرم کلایمر باشد و به خود ساختمان فیکس و متصل شود. این سیستم که بایستی دارای تحمل وزن 400 کیلو گرم را داشته باشد، از کنار سکوی کار عبور می کند و افرادی که درون آن قرار دارند با بستن کمربندهای ایمنی تمام بدن (Full body) قسمت Rope Grab آن یا ترمز لحظه ای را به طناب Life line متصل می نماید و هنگام جابجایی کلایمر در راستای عمودی، مانع از سقوط افراد از ارتفاع می شود.

 

                                     کلایمر                 کلایمر

                   کلایمر         کلایمر

 

3- دستگاه کلایمر می بایست توسط فرد با مهارت که دوره تکنیکی مربوطه را گذرانده است راه اندازی و نگهداری شود. این فرد می بایست کاملا مسلط به مباحث فنی و تکنیکی بوده و دارای قدرت جسمی مناسبی باشد. افردی که دارای ترس از ارتفاع هستند و یا بیماری مغزی و یا ناتوانی جسمی دارند به هیچ عنوان نباید از دستگاه کلایمر استفاده نمایند. کار در ارتفاع نیازمند هوشیاری و سلامت کامل می باشد لذا در صورت کم خوابی یا مصرف دارو های خواب آور استفاده از دستگاه کلایمر ممنوع می باشد.

4- قبل از هر بار کار با دستگاه کلایمر الزاماً می بایست کلیه قسمت های دستگاه بصورت کامل اعم از محکم بودن اتصالات سازه های روی بام و تعداد وزنه های تعادل، سیم بکسل ها، اتصالات، بست ها (و براکتهای سیستم مونوریل)، سیستم برقی توسط افراد واجد الشرایط بررسی و بازدید شده و از صحت و سلامت آنها اطمینان حاصل فرمائید. سپس بعد از حصول اطمینان اقدام به استفاده از آن نماید.

5- اپراتورها حتماً می بایست قبل از  استفاده از کلایمر، به علائم و تابلو های هشدار دهنده مخصوصاً تابلوهای محدودیت ظرفیت و حمل بار مجاز، توجه کنند.

6- نباید اضافه بار به دستگاه کلایمر تحمیل گردد و باید مطابق مشخصات درج شده بر روی دستگاه، وزن تحمیل گردد.

7- اپراتورها بایستی دقت داشته یاشند که در حین کار با کلایمر، به هیچ عنوان نباید قطعات متحرک موتور، ترمز ها، ورودی و خروجی سیم بکسل ها لمس شوند.

کلایمر8- اپراتور همواره باید به شرایط عملکرد پلت فرم کلایمر دقت نماید و هرگونه خطر بالقوه ای را که در مسیر حرکت پلت فرم و یا بر روی موتور، ترمز، جعبه برق و سایر قسمت ها ممکن است وجود داشته باشد را پیش بینی و برطرف نماید.

9- استفاده از دستگاه کلایمر در شرایط جوی نامساعد مانند برف و باران و کولاک و یا تند باد با سرعت بیش از 12 متر بر ثانیه همچنین در رعد و برق به شدت ممنوع می باشد و اگر سرعت باد طوری باشد که بر روی عملکرد پلت فرم تاثیر بگذارد، بایستی موارد ایمنی در نظر گرفته شود. هنگام وزش باد شدید، پلت فرم بایستی بر روی سطح زمین یا اینکه بدون سرنشین بر بالاترین نقطه قرار بگیرد.

10- در روزهای بارانی حتماً نر و مادگی سلکتور جعبه برق که به برق اصلی وصل است باید از هم جدا یا با کاور های ضدآب محصور شود. لذا در هنگام کار در روزهای بارانی و برفی یا مرطوب با قابلیت زنگ زدگی، باید جعبه برق، ترمزها، موتورها و سیم بکسل ها کاملاً محافظت گردند.

11- استفاده از نردبان، چهار پایه یا سکوی اضافه روی پلت فرم کلایمر حین کار جهت دسترسی بالاتر مجاز نمی باشد.

12- پیاده یا سوار شدن به پلت فرم کلایمر حتما باید از روی زمین صورت پذیرد لذا سوار و پیاده شدن از روی بام، از پنجره یا کلایمر دیگر بدلیل وجود ارتعاشات پلت فرم و عدم ایستایی به هنگام آویز بودن و احتمال بروز عدم تعادل، ممنوع می باشد. مگر در شرایط بحرانی و اضطراری با رعایت شدید نکات ایمنی لازم مربوط به کار در ارتفاع.

13- استفاده از دستگاه کلایمر بعنوان کاربری آسانسور یا استفاده بعنوان جابجایی بار به طبقات بصورت مداوم مطلقاً ممنوع می باشد.

14- بازدید های دوره ای توسط شرکت سازنده حتماً بایستی در زمان های مقرر انجام شود.

15- وقتی پلت فرم کلایرم آویزان است، اپراتور ها مجاز به دمونتاژ کردن ادوات و قطعات کلایمر مخصوصاً موتور ها، ترمز ها یا باز کردن سیم بکسل ها نمی باشند.

16- محوطه روی زمین زیر دستگاه کلایمر آویزان شده و در حال کار که Falling zone نامیده می شود بایستی با علائم هشدار دهنده مانند نوار خطر یا کله قندی مشخص و اعلام خطر گردد و در صورت نیاز، محصور و از تردد افراد در آن ناحیه جلوگیری شود. این علائم باید طوری نصب شوند که کاملاً قابل رویت بوده تا فاصله ایمن از ناحیه کار حفظ شود.

17- در طول مدت کار با کلایمر، از برخورد یا تصادم پلت فرم و موتور که باعث شکستگی بدنه می شود باید جلوگیری شود.

18- کلیه تکنیک های حفاظتی، ملاحظات ایمنی در کارگاه اپراتوری، ایمنی کارگری، ایمنی استفاده از انرژی الکتریکی و وسایل الکتریکی و آتش نشانی در هنگام آتش سوزی و ... می بایست بر اساس قوانین کشوری و محلی رعایت گردد. بطور مثال حداقل فاصله مجاز بین کلایمر و خطوط برق فشار قوی 10 متر می باشد و سرعت باد مجاز کار کردن با دستگاه زیر 10 متر بر ثانیه می باشد.

محیط کار در شرایط نرمال:

  • دمای محیط: 3+ درجه سانتی گراد تا 40+ درجه سانتی گراد
  • رطوبت نسبی: کمتر از 70% در دمای 25+ درجه سانتی گراد
  • حداکثر نوسان ولتاژ مجاز: 5% (399-361 ولت)
  • اگر ولتاژ بین 342 الی 361 ولت و دمای محیط بالای 35 درجه سانتی گراد و ارتفاع بالاتر از 1000 متر از سطح دریا باشد، حداکثر ظرفیت دستگاه کلایمر به 80% حداکثر طرفیت واقعی آن تقلیل می یابد.
  • برای کار بر روی کلایمر در شب، باید نور کافی در محیط وجود داشته باشد. حداقل 150 لوکس نور.
  • در شرایط کار در محیط های اسیدی یا مرطوب و آماده اکسید شدن (Corrosive) ، سرعت باد نباید از 10 متر بر ثانیه بیشتر باشد.

 ادامه دارد ...

  • ۹۸/۰۶/۲۶
  • ویدا علی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی